06. maart 2020, Wetteren

Gratis gebruik van videoconferentie oplossing voor consultaties om patiënten en dokterspraktijken te beschermen tegen de Corona-epidemie

Ook in België breidt het coronavirus zich steeds verder uit. Artsen, hun medewerkers en patiënten zitten nog met veel vragen over de omgang met deze acute situatie. Een spreekuur via videoconferentie kan patiënten, artsen en de medewerkers in de dokterspraktijken beschermen, een verdere uitbreiding van de epidemie tegengaan en tegelijkertijd de medische zorg voor de bevolking garanderen. CompuGroup Medical SE (CGM) biedt artsen en patiënten daarom met het CLICKDOC-spreekuur via videoconferentie een gratis oplossing aan die onmiddellijk ingezet kan worden.

Momenteel worden er steeds meer gevallen van SARS-CoV-2 in België vastgesteld. De corona-epidemie breidt zich uit. Tegelijkertijd stijgt bij de bevolking, maar ook bij de artsen en hun medewerkers de angst besmet te worden. Zij zijn het namelijk die in het kader van de medische verzorging in contact komen met personen die mogelijk besmet zijn en toch moeten instaan voor de gezondheid van de bevolking. Er wordt daarom aangeraden in geen geval de dokterspraktijk te bezoeken als ze een besmetting met corona vermoeden. Het gevaar is anders te groot dat ze andere patiënten of het personeel van de praktijk besmetten.

Om deze mogelijk besmette of zieke patiënten de nodige medische zorg te kunnen bieden, is videocommunicatie de snelste, meest eenvoudige en meest veilige oplossing voor alle partijen. Dankzij het gebruik van een spreekuur via videoconferentie kan de arts zijn patiënten, zijn team en zichzelf en zijn gezin beschermen tegen besmetting. De marktleider op het vlak van huisarts-informatiesystemen in België biedt het CLICKDOC-spreekuur via videoconferentie daarom vanaf nu gratis aan alle artsen aan om de crisissituatie in te dammen. Stefan Bartosch, General Manager van CompuGroup Medical België (CGM), legt uit: “Dit systeem kan onmiddellijk door elke arts ingezet worden om patiënten te helpen. Het systeem kan heel gemakkelijk geïnstalleerd worden, is zeer gebruiksvriendelijk en bovendien ook zeer veilig. “

U kunt meer informatie vinden en zich registreren via https://www.cgm.com/be/corona_1/video_clickdoc.nl.jsp

World Health Organisation suggereert het gebruik van telegeneeskunde om verdachte gevallen van COVID-19 ziekte te evalueren: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/331215/WHO-2019-nCov-IPCPPE_use-2020.1-eng.pdf

Over CompuGroup Medical België

CompuGroup Medical België is onderdeel van CompuGroup Medical SE, een wereldwijde marktleider op het vlak van eHealth. In België realiseert en beheert CGM verschillende ICT-toepassingen voor huisartsen, kinesitherapeuten, ziekenhuizen, laboratoria, paramedici en tandartsen.

Over CompuGroup Medical SE

CompuGroup Medical is een van de wereldwijde marktleiders op het vlak van eHealth en maakte in 2019 een jaaromzet van 746 miljoen EUR op basis van voorlopige cijfers. De softwareproducten van het bedrijf ter ondersteuning van alle medische en organisatorische activiteiten in dokterspraktijken, apotheken, labo’s en ziekenhuizen, de informatiediensten voor alle actoren in de gezondheidssector en de persoonlijke gezondheidsdossiers via internet staan ten dienste van een veilige en efficiënte gezondheidssector. De basis voor de diensten van CompuGroup Medical vormt het unieke klantenbestand met meer dan 1 miljoen gebruikers, o.a. artsen, tandartsen, apothekers en andere medische professionals in ambulante en andere zorginstellingen. Met vestigingen in 18 landen en producten in 56 landen is CompuGroup Medical het eHealth-bedrijf met een van de grootste reikwijdtes wereldwijd. Meer dan 5.600 hoogopgeleide medewerkers zetten zich in voor duurzame oplossingen voor de steeds grotere uitdagingen voor de gezondheidssector.

Persberichten CGM België: https://www.cgm.com/be/about_us_4/persberichten/press_be.nl.jsp

CompuGroup Medical België

Contactpersoon voor redactie: