24. maart 2015, Nevele

CompuGroup Medical Belgium neemt CompuFit bvba, marktleider kinesitherapiesoftware, over

CompuGroup Medical Belgium kocht 100% van de Compufit aandelen. De vorige eigenaar en stichter van Compufit, Dhr. Rik Lingier, blijft als manager werkzaam binnen het bedrijf.

Compufit ontwikkelt software oplossingen, zoals Oxygen en OxyBoxy, gebruikt in kinesitherapiepraktijken en revalidatieafdelingen binnen ziekenhuizen en is op deze specifieke markt met 6.000 klanten de onbetwiste nummer één. Van de 141 hospitalen met revalidatieafdeling gebruiken maar liefst 48 een Compufit oplossing.

Samen met onze marktleidende softwareoplossing voor huisartsen, CGM WINDOC, versterkt CGM zijn positie in België binnen deze twee nieuwe domeinen.

Door de sterkte van CGM Belgium en Compufit te combineren hebben we de ideale hefboom in handen om nieuwe synergieën te ontwikkelen om zo een nog betere service voor onze gecombineerde klantenbasis te bewerkstelligen.

Over CompuGroup Medical AG

CompuGroup Medical is één van ’s werelds meest toonaangevende aanbieders van eHealth-oplossingen met een omzet van 500 miljoen Euro. Onze softwareproducten zijn ontworpen om alle medische en organisatorische activiteiten van artsenpraktijken, apothekers, laboratoria en ziekenhuizen te ondersteunen. Onze informatiediensten voor alle betrokkenen in de gezondheidszorg en onze webbased persoonlijke gezondheidsdossiers dragen bij aan een veiligere en efficiëntere gezondheidszorg.

Met locaties in 19 landen en meer dan 400.000 gebruikers in 43 landen wereldwijd is CompuGroup Medical het eHealth-bedrijf met één van de hoogste bereiken onder de eHealth-aanbieders. Ongeveer 4.200 hooggekwalificeerde medewerkers ondersteunen klanten met innovatieve oplossingen voor de steeds groeiende eisen van de gezondheidszorg.

De kernactiviteit van CompuGroup Medical is Medische Informatie Technologie (MIT) voor de markt van de wereldwijde gezondheidszorg.