04. december 2017, Koblenz (Germany) / Nevele (Belgium)

CompuGroup Medical neemt Belgisch Advanced Technology Explained (ATX) over

CompuGroup Medical SE (CGM) heeft een overeenkomst gesloten voor 100% overname van Advanced Technology Explained N.V. (ATX). Het Belgische bedrijf ontwikkelt softwareoplossingen voor tandartsen, orthodontisten en parodontologen. Na de recente overname van Barista in augustus 2017, is ATX de volgende stap om de aanwezigheid van CompuGroup Medical in België te versterken. CompuGroup Medical bevestigt hierbij opnieuw zijn voornemen om te blijven investeren in de Belgische eHealth-markt en dit in het voordeel van zijn klanten. CGM speelt een voortrekkersrol in de ontwikkeling van mondiale eHealth-oplossingen en heeft een marktleiderspositie zowel in Duitsland als in andere belangrijke Europese landen.

ATX, met zetel in Wetteren, België, ontwikkelt softwareoplossingen voor tandartsen, orthodontisten en parodontologen onder de naam van DentAdmin. De Belgische marktleider bedient ook klanten in Luxemburg. De voormalige eigenaar van ATX en zijn team blijven aan boord om verder te gaan met de ontwikkelingen en de uitbreiding van het product. De overname van ATX betekent ook de toetreding van CGM tot de tandheelkundige markt in deze regio. “Met deze overname hebben we onze positie op de Belgische markt versterkt en creëren we nieuwe strategische mogelijkheden om zorgverleners en gezondheidsdiensten te synchroniseren,” zegt Peter Van den Berge, Area Vice President CGM Belgium.

Over CompuGroup Medical SE

CompuGroup Medical is een van de leidende eHealth-bedrijven in de wereld met een inkomstenbasis van meer dan € 550 miljoen. Zijn softwareproducten zijn ontworpen om alle medische en organisatorische activiteiten in dokterskabinetten, apotheken, laboratoria en ziekenhuizen te ondersteunen. De informatiediensten van CGM voor alle betrokken partijen in het systeem van de gezondheidszorg en de persoonlijke webbased medische dossiers dragen bij tot veiligere en efficiëntere gezondheidszorg. De diensten van CompuGroup Medical zijn gebaseerd op een uniek klantenbestand van ongeveer 400,000 dokters, tandartsen, apothekers en andere dienstverleners in intramurale en ambulante voorzieningen. Met locaties in 20 landen en producten in meer dan 46 landen wereldwijd is CompuGroup Medical hét eHealth-bedrijf met een van de hoogste dekkingen onder de eHealth-dienstverleners. Ongeveer 4,300 hooggekwalificeerde personeelsleden ondersteunen klanten met innovatieve oplossingen voor de steeds groeiende eisen van de gezondheidszorg.

Contactpersoon voor mediavertegenwoordigers: Van den Berge Mieke (mieke.vandenberge@cgm.com)

CompuGroup Medical Belgium
Van den Berge Peter